Ir novatoriškos įmonės, kurios lemia šias tendencijas.

Taigi nesvarbu, ar norite pradėti naują verslą.

Arba norite į ją investuoti.

Nuo sveikatos priežiūros iki SaaS, štai svarbiausios tendencijos, į kurias verta atkreipti dėmesį.

1. Nauja biotechnologijų startuolių banga

Biotechnologijų pramonė jau dabar vertinama 299 mlrd. dolerių.

Ir šis skaičius gali didėti, nes DNR analizė tampa vis platesnė ir pažangesnė.

Per pastarąjį dešimtmetį atsirado protėvių testų, kurie pasakoja apie jūsų protėvius.

Tačiau netrukus mūsų DNR gali informuoti apie mūsų ateities veiksmus.

Pavyzdžiui, bendrovė „DNA Nudge” siūlo DNR testą, mobiliąją programėlę ir „DnaBand” apyrankę ant riešo.

Ši kombinuota technologija leidžia gauti mitybos rekomendacijas, pritaikytas būtent jūsų individualiam DNR.

O DNR tyrimai gali būti ne tik patarimas, ką valgyti pusryčiams.

Naujuose šios kategorijos produktuose dirbtinis intelektas gali būti naudojamas geriausiems pratimams nustatyti.

Arba odos priežiūros produktai, skirti jūsų unikaliam DNR pirštų atspaudui.

Ateityje ne tik prisitaikysime prie savo DNR.

Greičiausiai keisime savo pagrindinį DNR, kad jis atitiktų mūsų dabartinius tikslus ir gyvenimo būdą.

2. Skaitmeninės inovacijos plinta į Afriką

Startuoliai ir rizikos kapitalo pinigai pradeda judėti į Afriką.

Kadaise laikytas pernelyg rizikingu, neišnaudotas žemyno potencialas yra per didelis, kad daugelis pradedančiųjų įmonių galėtų jį ignoruoti.

Tiesą sakant, „Partech” duomenimis, 2020 m. į Afriką atkeliaus 2 mlrd. dolerių rizikos kapitalo pinigų.

Pavyzdžiui, Kenijoje įsikūrusi „Twiga Foods” kuria maisto platinimo tinklą ir infrastruktūrą, taip pat tokias technologijas kaip mobilioji programėlė prekybai ir atsargų stebėjimui.

Šis Goldmano remiamas startuolis šiuo metu jungia 17 000 Kenijos ūkininkų su 35 000 pardavėjų. Ir šis skaičius sparčiai auga.

„Twiga” dvipusė prekyvietė naudinga ir ūkininkams, ir pardavėjams.

Tokiu būdu „Twiga” pavyko sumažinti tipinius nuostolius po derliaus nuėmimo nuo vidutiniškai 30 % iki 4 %.

Tai ne pirmas Afrikos startuolis, kuriam skiriamas didelis finansavimas ir dėmesys.

Pavyzdžiui, Pietų Afrikos Respublikoje sparčiai populiarėja dirbtiniu intelektu paremtas fintech startuolis „Jumo”.

O visos Afrikos e. prekybos bendrovė „Jumia” dabar netgi įtraukta į Niujorko vertybinių popierių biržos sąrašus.

Tokios tolesnės pergalės žemyne atveria duris ir kitoms rizikos kapitalo remiamoms startuolių įmonėms.

3. Tvarūs finansai tampa pagrindiniu reiškiniu

Tvarūs finansai – tai investavimo praktika atsižvelgiant į aplinkosauginę ir socialinę grąžą.

Ši sąvoka tampa vis labiau paplitusi (Bloomberg duomenimis, šios srities vertė siekia 30 mlrd. dolerių).

Kartu su šia besiformuojančia pradedančiųjų įmonių tendencija auga ir daugelis susijusių paieškų pagal šį terminą.

Investuotojams plečiant investicijų grąžos apibrėžtį, startuoliai sieks įrodyti ne tik savo pajamų trajektorijas.

Startuolių pristatymų lentelėse taip pat bus pateikiamos skaidrės, įrodančios jų grynąjį teigiamą socialinį ir ekologinį poveikį.

Bendrovės „Beyond Meat” ryšių su investuotojais pristatymo skaidrėje pabrėžiama, kad jų mėsainiai yra „geresni jums ir planetai”.

Pavyzdžiui, maisto produktų startuolis „Beyond Meat” išpopuliarėjo su savo augalinės kilmės mėsainiais, kurie atrodo, ruošiami ir yra panašaus skonio kaip jautiena.

4. Pasiteisinę verslo modeliai veržiasi į naujas geografijas

Tokie startuoliai kaip „Uber Eats”, „GrubHub” ir „DoorDash” jau įrodė maisto pristatymo programėlės modelį.

Panašiai kaip ir pavėžėjimo programėlės „Uber” ir „Lyft”, kurios smarkiai sukrėtė tradicinę taksi pramonę.

Dabar vyksta rizikos kapitalo finansuojamos lenktynės, siekiant užkariauti įvairias šių sričių geografines teritorijas.

Nauji žaidėjai, naudodami tuos pačius patikrintus verslo modelius, įsitvirtina kitose pasaulio dalyse.

Ypač įdomus pavyzdys – „Glovo”.

Šis Ispanijos startuolis, pritraukęs 1,2 mlrd. dolerių finansavimą, iš pradžių atrodo kaip kiekviena kita maisto pristatymo programėlė.

Ji veikia visoje Europoje, tačiau taip pat plečia veiklą ir Pietų Amerikoje bei Šiaurės Afrikoje.

„Glovo” leidžia stebėti pristatymus realiuoju laiku, o tai yra naujas pramonės standartas.

Be to, „Glovo” yra šiek tiek unikali tuo, kad pristato ne tik maistą, bet ir bet ką kitą: išmaniųjų telefonų priedus, gyvūnų maistą, gėles.

Net makaronus. Nors maistas vis dar yra pagrindinis jų naudojimo atvejis.