Yra daugybė būdų patraukti auditorijos dėmesį. Rinkodara yra vienas svarbiausių dalykų versle, nes ji padeda atkreipti žmonių dėmesį. Yra du rinkodaros būdai. Vienas iš jų – tradicinė rinkodara, klasikinis rinkodaros būdas, o kitas – skaitmeninė rinkodara, šiuolaikinis rinkodaros būdas. Tradicinė rinkodara vystosi jau seniai, o skaitmeninė – tik prieš kelerius metus. Abu būdai savaip geri, nes abu turi privalumų ir trūkumų. Todėl pasirinkimas tarp abiejų priklauso tik nuo žmonių ir įmonių, kurios nori jomis naudotis.
Tradicinė ir skaitmeninė rinkodara labai skiriasi viena nuo kitos. Nors jos abi turi nedaug panašumų, tačiau abi yra savaip unikalios.
Kas yra tradicinė rinkodara?
Tradicinė rinkodara apima rinkodaros metodus, kuriuos galima naudoti be interneto. Tai metodai, kurie buvo taikomi dešimtmečius ir dabar paprastai naudojami rečiau. Tačiau jie nėra be stipriųjų pusių.
Įprasti tradicinės rinkodaros metodai yra šie:
- tiesiogiai siunčiami atviru paštu atvirukai, kuponai ir informaciniai paketai
- Televizijos ar radijo reklama
- Skelbimai laikraščiuose arba žurnaluose
- reklaminiai stendai ir skrajutės
- skambučiai telefonu ir tekstiniai pranešimai
Daugelį šių reklamų matome ir girdime kasdien, tiesiog klausydamiesi radijo pakeliui į darbą ar net žiūrėdami pro langą į reklaminius stendus, kai važiuojame pro šalį. Jos tapo kasdienio gyvenimo dalimi.
Kodėl tradicinė rinkodara?
Tradicinė rinkodara vs. skaitmeninė rinkodara visada yra viena iš labiausiai aptarinėjamų temų. Tradicinė rinkodara apibrėžiama kaip rinkodara, kuriai reklamos tikslais nereikia interneto. Šis metodas vystėsi labai ilgai, dešimtmečius. Tačiau dėl technologinės pažangos jo naudojimas yra labai ribotas.
Kasdien girdime ir matome daugybę reklamų per televiziją, laikraštyje ar radijuje, kai atsitiktinai pradedame savo kasdienę rutiną. Kai išeiname į gatvę, tokių rinkodaros reklamų galime pamatyti visoje gatvėje esančiose skrajutėse. Taip pat kiekvienoje gatvėje galime pastebėti didžiulius filmų reklamos plakatus. Šios filmų reklamos taip pat yra viena iš rinkodaros rūšių. Jos padeda filmų gamybos įmonei patraukti pro šalį einančių žmonių dėmesį. Todėl reklamų ir plakatų yra visur visose šalyse.
Kalbos gali skirtis priklausomai nuo šalies ar regiono. Pavyzdžiui, jei paimsime Mumbajų, reklamos gali būti ir anglų, ir hindi kalbomis. Taigi, taip veikia tradicinė rinkodara. Pagrindinis jos tikslas – pritraukti žmones visais įmanomais būdais, nenaudojant interneto.
Daugeliui įmonių tradicinės rinkodaros strategijos veikia geriau, priklausomai nuo jų turimos įmonės tipo. Jų tikslinė auditorija pirmenybę teiktų tradicinei, kai kalbama apie tradicinę rinkodarą, palyginti su skaitmenine rinkodara.
Kas yra skaitmeninė rinkodara?
Skaitmeninės rinkodaros strategijos greitai vystosi dėl tendencijų ir naujų technologijų. Šioms strategijoms priskiriamos tos, kurioms reikia naudoti internetą arba išmaniuosius telefonus. Jos neegzistuoja taip seniai kaip tradiciniai metodai, tačiau jos neabejotinai turi didelę įtaką.
Įprasti skaitmeninės rinkodaros metodai:
- Svetainės turinys
- Elektroninio pašto kampanijos
- Turinio rinkodara
- Socialinės žiniasklaidos pranešimai
- paspaudžiami skelbimai
- Partnerių rinkodara
- Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO)
Šios strategijos šiandien labai populiarios, nes vartotojai dažnai naudojasi internetu ir mobiliaisiais įrenginiais. DataReportal duomenimis, pasaulyje yra 4,95 mlrd. aktyvių interneto vartotojų ir 4,62 mlrd. aktyvių socialinės žiniasklaidos vartotojų. Esant tokiam dideliam skaičiui, rinkodara internete ir per socialinę žiniasklaidą yra labai prasminga.
Kodėl skaitmeninė rinkodara?
Šiame sparčiai besikeičiančiame pasaulyje atsirado daug naujų technologijų. Viena iš jų – skaitmeninės rinkodaros strategijos. Šiandien žmonės gali vykdyti rinkodarą naudodamiesi internetu ir išmaniaisiais telefonais, net ir būdami namuose. Šios strategijos nėra fizinės, todėl jose atsisakoma transportavimo, inventoriaus ir kitų susijusių išlaidų.
Dėl dažno naudojimosi socialine žiniasklaida ir apskritai internetu šios strategijos plinta visame pasaulyje. Remiantis „DataReportal“ duomenimis, įrodyta, kad 4,62 mlrd. žmonių naudojasi socialine žiniasklaida ir 4,95 mlrd. žmonių naudojasi internetu apskritai.
Todėl labai prasminga reklamuotis internete, o ne kokioje nors televizijoje ar žurnale.
Dėl dabartinės technologijų plėtros skaitmeninės rinkodaros metodai ir strategijos visada ir toliau tobulės, kad ir kas nutiktų. Šios rinkodaros būdų yra nepaprastai daug. Kadangi jie yra modernūs, būtina turėti kuo daugiau žinių apie dabartines technologijas ir pažangą. Jie naudoja naujausias taktikas.